blog translate

Job Listings

recent posts

καιρός

Il leone di Amfipoli - The lion of Amfipolis
9.3.11

Απαράδεκτη και τριτοκοσμική εικόνα των οδικών έργων του νομού Σερρών

streetnews, 09/03/2011 
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και κατανόηση στάθηκε ο Υφυπουργός απέναντι στα χρονίζοντα προβλήματα που αφορούν τους οδικούς άξονες του νομού Σερρών. Ανταποκρίθηκε θετικά στο αίτημα του βουλευτή Σερρών, Στάθη Κουτμερίδη,
να γίνει εμπεριστατωμένη ενημέρωση και να χαραχθούν τα χρονοδιαγράμματα τελικής υλοποίησης των έργων, παρουσία του Προέδρου και Διευθύνοντα Συμβούλου της ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ, κ. Αναστάσιου Μουρατίδη. Ο κ. Μαγκριώτης δεσμεύτηκε να  προχωρήσουν  όλες οι απαραίτητες διαδικασίες.
Εξειδικεύοντας τα θέματα μπορούν να επισημανθούν τα εξής:
1)      Όσον αφορά τον κάθετο άξονα της Εγνατίας οδού με τον κωδικό «60», ο οποίος συνδέει τον Προμαχώνα με τη Θεσσαλονίκη, υπάρχει ολοφάνερη παύση των εργασιών παρότι έχουν ήδη δεσμευθεί εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ. Ο άξονας αποτελεί απόληξη του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου ΙV (Βερολίνο – Πράγα- Βουδαπέστη - Σόφια - Ελληνο-βουλγαρικά σύνορα) και βασική σύνδεση του οδικού δικτύου της χώρας μας με τη Βουλγαρία.  Η ολοκλήρωση του άξονα από Θεσσαλονίκη έως Σόφια αποτελεί έργο προτεραιότητας τόσο σε Εθνικό όσο και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Η κατασκευαστική εταιρία «ΑΤΤΙΚΑΤ» ήδη κηρύχθηκε έκπτωτη από το έργο επειδή προσέφυγε στο άρθρο 99  του πτωχευτικού κώδικα. Το τμήμα αυτό αφορά το μέρος του οδικού άξονα από το Στρυμονικό μέχρι το Χριστός. Προκειμένου να ολοκληρωθεί το έργο, ανακουφίζοντας χιλιάδες ταξιδιώτες, έχει ήδη προχωρήσει η διαδικασία για την ανάδειξη νέου μειοδότη εργολάβου.
2)      Το τμήμα του δρόμου από το Καμαρωτό μέχρι τη γέφυρα του Στρυμόνα είναι σε φάση κατασκευής από την κατασκευαστική εταιρία Μηχανική Α.Ε. Ο παλαιός δρόμος ήδη κατέστει επικίνδυνος, αφού αφέθηκε στην τύχη του, προσφέροντας παράλληλα κάκιστη εικόνα υποδοχής στους μεταφορείς και επισκέπτες της χώρας μας. Για την ολοκλήρωση της κατασκευής του νέου τμήματος, παρατηρείται βέβαια μια αργοπορία αδικαιολόγητη, η οποία θα διορθωθεί μετά από δέσμευση για παρέμβαση της ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε.
3)      Στο τμήμα μεταξύ του Χριστός και της Κάτω Αμπέλας εκπονείται ήδη μελέτη για κατασκευή λωρίδας έκτακτης ανάγκης πλάτους 2,5 μέτρων σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας. Ο δρόμος αυτός μεσοπρόθεσμα θα διευρυνθεί κατά 5 μέτρα συνολικά.
4)      Το τμήμα του οδικού άξονα από τα Ριζιανά μέχρι και το Στρυμονικό ήδη είναι σε πλήρη κυκλοφορία και έχουν γίνει και παρεμβάσεις διορθωτικού χαρακτήρα με σκοπό την αποτροπή καταρρεύσεων. Για αυτό το τμήμα των 8 χιλιομέτρων που χαρακτηρίζεται ως δρόμος με ανώτερη ταχύτητα τα 70 χλ./ώρα, είναι έτοιμη η διαδικασία να προκηρυχτεί η μελέτη, η οποία είναι εξασφαλισμένη χρηματοδοτικά. Γίνεται προσπάθεια, το μακρόπνοο και δαπανηρό σχέδιο διάνοιξης σηράγγων και διαπλάτυνσης του άξονα, ώστε να καταστήσει ανώτερη την ταχύτητα τα 120 χλμ./ώρα, όπως ακριβώς είναι και στο υπόλοιπο τμήμα μέχρι την Θεσσαλονίκη.  Η υλοποίηση δε του έργου αυτού, προϋποθέτει αρκετά (για την υφιστάμενη οικονομική συγκυρία) κεφάλαια.
5)      Οδικός άξονας «61». Για το τμήμα σύνδεσης των Σερρών με τον άξονα Δράμα - Αμφίπολη, προβλέπεται η αναβάθμισή του σε κλειστό αυτοκινητόδρομο και η υλοποίηση νέων τμημάτων χαράξεων. Η ανάθεση σύμβασης προϋπολογισμού 369.746 Ευρώ για την εκπόνηση μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων και οριστικής υδραυλικής μελέτης για το πρώτο τμήμα των 29 περίπου χλμ., βρίσκεται στο στάδιο ολοκλήρωσης. Για το τμήμα της νέας χάραξης μήκους 16 περίπου χλμ, εγκρίθηκε η προκήρυξη δύο διεθνών διαγωνισμών συνολικού προϋπολογισμού 1.900.000 Ευρώ, για την ανάθεση οριστικών μελετών Οδοποιίας, τοπογραφικών μελετών, αποτυπώσεων και κτηματολογίου. Το προεκτιμημένο κόστος υλοποίησης του έργου ανέρχεται στα 200.000.000 Ευρώ. Εδώ υπάρχει ειδικό ενδιαφέρον για την πλάτυνση της περιαστική οδού της πόλης των Σερρών.  Όσον αφορά τη δαπάνη, εκτιμάται στα 90.000.000 Ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Θα ξεκινήσουν οι αναγνωριστικές μελέτες, ενώ σε ένα χρόνο θα έχουμε τη δημοπράτηση του έργου. Η περιαστική οδός και το τμήμα από την Καβάλα μέχρι τη Δράμα είναι και οι πρώτες προτεραιότητες για το Υπουργείο ενώ ήδη δεσμεύτηκαν 1,5 εκ. €. Το έργο αυτό εντάσσεται σε σύστημα χρηματοδότησης κατά 50% από εθνικούς πόρους και το υπόλοιπο από Ευρωπαϊκά κονδύλια. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και το τμήμα Μεσορράχη – Μπάφρα, το οποίο είναι σε πρώτη στόχευση για υλοποίηση της ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε.
6)      Ο οδικός άξονας από το Στρυμονικό μέχρι και την Νιγρίτα και ο άξονας από το Πετρίτσι μέχρι και το Κιλκίς, αφορούν την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Για τον πρώτο δρόμο, για τον οποίο ήδη έγιναν μελέτες με δαπάνες των εμπλεκόμενων (πρώην) Καποδιστριακών δήμων, αναμένεται απάντηση, μετά από επιστολή, του περιφερειάρχη Κ. Μακεδονίας. Η τύχη του φακέλου φαίνεται πως αγνοείται, μεταξύ πρώην Νομαρχίας Σερρών και νυν Περιφέρειας. Για δε τον δεύτερο δρόμο, κατατέθηκε ερώτηση στο ελληνικό κοινοβούλιο αλλά και στάλθηκε επιστολή στην περιφέρεια Κ. Μακεδονίας. Και οι δύο άξονες είναι βαρύνουσας σημασίας αφού αφορούν την εμπορική και επιβατική πρόσβαση των χωριών του νομού στον κάθετο άξονα «60» της Εγνατίας οδού. Το ενδιαφέρον όλων στρέφεται ειδικά στην περιοχή της Ροδόπολης και των γύρω χωριών λόγω της πρόσφατης κατάργησης δρομολογίων του ΟΣΕ. Έτσι επείγεται η κατασκευή του δεύτερου άξονα, ώστε να διασφαλιστεί η ταχεία και ασφαλής πρόσβαση στις πρωτεύουσες των νομών.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Επικοινωνία

Αναγνώριση Γενοκτονίας

Αναγνώριση Γενοκτονίας
βοηθήστε με την ψήφο σας

photos

επισκέπτες

free counters

on line

Live Traffic Feed

Αναγνώστες

Serres Blogs