blog translate

Job Listings

recent posts

καιρός

15.6.10

Ένας... αναπτυξιακός άξονας για τρεις νομούς

Μακεδονία, 15/06/2010

Σε βελτιωτική επαναχάραξη τμημάτων του οδικού διευρωπαϊκού άξονα Ε61, που θα ενώσει τους νομούς Σερρών, Δράμας και Καβάλας, προχωρά το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ώστε να ξεκινήσει η κατασκευή του εντός του επόμενου χρόνου...




 Του Φώτη Κουτσαμπάρη
fkoutsamparis@makthes.gr


Ο άξονας Ε61, που σχεδιάζεται για να συνδέσει την περιμετρική οδό των Σερρών με το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας, μέσω της Δράμας, θεωρείται σημαντικό αναπτυξιακό έργο της ευρύτερης περιοχής, καθώς, εκτός των άλλων, δίνει διέξοδο στην Ευρώπη, αφού θα συνδεθεί με τους κάθετους άξονες Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας και Δράμα - Εξοχή. Το κόστος του, μαζί με τις απαλλοτριώσεις, υπολογίζεται στα 550 εκατ. ευρώ.
Τη δέσμευση της κυβέρνησης για την έναρξη κατασκευής τμημάτων του έργου από το 2011 με ολοκλήρωση το 2015 μετέφερε ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης (φωτογραφία), μιλώντας χθες σε ημερίδα που διοργάνωσε στη Δράμα το υπουργείο σε συνεργασία με τις νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις των τριών ενδιαφερόμενων, με θέμα “Ο άξονας Ε61 ως αναπτυξιακή υποδομή των νομών Καβάλας - Σερρών - Δράμας”. Ο υφυπουργός αναφέρθηκε στις καθυστερήσεις που σημειώθηκαν στη μελέτη του έργου από το 2004 καθώς και στο έλλειμμα πόρων.
“Η χάραξη του κάθετου άξονα 61 δεν πρέπει να περιοριστεί στη σύνδεση του άξονα Θεσσαλονίκη - Σέρρες - Προμαχώνα με το λιμάνι της Καβάλας και να αγνοηθεί η διασυνοριακή σύνδεση Ελλάδας - Βουλγαρίας στην Εξοχή του νομού Δράμας. Ο άξονας 61 επιβάλλεται να μελετηθεί στην κατεύθυνση σύνδεσης του λιμανιού της Καβάλας, τόσο με τον κάθετο άξονα Θεσσαλονίκη - Σέρρες - Προμαχώνα όσο και με τον άξονα Δράμα - Εξοχή”, υπογράμμισε ο κ. Μαγκριώτης.

Η πορεία του Ε61

Ο Ε61 σχεδιάστηκε να συνδέσει οδικά τμήματα που θα βελτιώνουν τις κυκλοφοριακές συνθήκες των τριών νομών. Το πρώτο τμήμα είναι η περιαστική οδός Σερρών, μήκους 15,5 χλμ. και προϋπολογισμού 90 εκατ. ευρώ. Ο διαγωνισμός για την εκπόνηση των οριστικών μελετών έχει ξεκινήσει και ήδη ανατέθηκε η εκτέλεση γεωερευνητικών εργασιών. Στη συνέχεια ακολουθεί η σύνδεση των Σερρών μέσω Μεσοράχης με τον άξονα Δράμα - Αμφίπολη, μήκους 45 χλμ., που χωρίζεται σε δύο τμήματα. Στο πρώτο τμήμα, μήκους 29 χλμ., θα γίνει αναβάθμιση υφιστάμενου δρόμου. Η μελέτη, προϋπολογισμού 370.000 ευρώ, βρίσκεται στο στάδιο ολοκλήρωσης. Το δεύτερο τμήμα, μήκους 16 χλμ., θα είναι νέα χάραξη. Εγκρίθηκε η προκήρυξη δύο διεθνών διαγωνισμών προϋπολογισμού 1,9 εκατ. ευρώ για την ανάθεση οριστικών μελετών, ενώ το κόστος υλοποίησης υπολογίστηκε στα 200 εκατ. ευρώ. Το τμήμα Δράμας - Αμφίπολης, μήκους 23 χλμ., θα αναβαθμιστεί σε κλειστό αυτοκινητόδρομο, με εκτιμώμενο κόστος 120 εκατ. ευρώ, όπως και το τμήμα Δράμας - Καβάλας, μήκους 28 χλμ., το οποίο θα κοστίσει 130 εκατ. ευρώ. Για τους δύο αυτούς δρόμους θα προκηρυχθούν σύντομα οι μελέτες αναβάθμισης. Τέλος, η κατασκευή του οδικού άξονα Αμφίπολη - Μεσοράχη θα ξεκινήσει άμεσα, αφού υπάρχουν διασφαλισμένοι πόροι 37,5 εκατ. ευρώ από το ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας.
Ο άξονας Ε61 θα χρηματοδοτηθεί εξ ολοκλήρου από εθνικούς πόρους και από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων.
“Εμείς σαν νομαρχία έχουμε ήδη αναθέσει μελέτη κόστους ενός εκατ. ευρώ για οδικό δίκτυο από τα όρια του νομού Σερρών μέχρι την Ελευθερούπολη, σε μήκος 22 χλμ. Τα δέκα πρώτα χιλιόμετρα ταυτίζονται με τον υφιστάμενο δρόμο Ελευθερούπολη - Σέρρες και τα υπόλοιπα 12 είναι νέα χάραξη και διευκολύνουμε τον σχεδιασμό του Ε61”, δήλωσε στη “Μ” ο νομάρχης Καβάλας Θεόδωρος Καλλιοντζής.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Επικοινωνία

Αναγνώριση Γενοκτονίας

Αναγνώριση Γενοκτονίας
βοηθήστε με την ψήφο σας

photos

επισκέπτες

free counters

on line

Live Traffic Feed

Αναγνώστες