Σύνδεσμοι
recent posts
καιρός
Ετικέτες
«Σιδηροδρομική Γραμμή Αμφίπολη-Μυρίνη»
Μιχάλης Παπαγιαννάκης Βουλευτής Β’ Αθηνών ΕΡΩΤΗΣΗ 03-06-2008 Προς τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών
Πρόσφατα ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Μεταφορών , η σταδιακή δημιουργία ενός ευρέος δικτύου προαστιακών σιδηροδρομικών γραμμών στην Ανατολική και Κεντρική Μακεδονία , οι οποίες θα στηρίζονται στο υπάρχον δίκτυο. Επίσης ότι βρίσκονται σε εξέλιξη μελέτες σκοπιμότητας για τη δημιουργία νέων χαράξεων για τη διαδρομή του προαστιακού έως Αμφίπολη και Καβάλα, Χαλκιδική μέχρι Μουδανιά και προς Πέλλα, μέχρι την Αριδαία.
Στη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Αμφίπολη-Καβάλα, δεν αναφέρεται η επαναλειτουργία της γραμμής Αμφίπολη-Μυρίνη. Το τμήμα αυτό, το οποίο είναι μόλις 26 χιλιόμετρα, εγκαινιάστηκε το Μάϊο του 1940 και ένωνε το λιμάνι της Αμφίπολης με το σιδηροδρομικό σταθμό Μυρίνης, όπου συνδεόταν με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο Αθηνα-Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρουπόλη. Η γραμμή λειτούργησε έως το 1947 για πολεμικούς λόγους, οι ράγες δε αποξηλώθηκαν το 1969 για να χρησιμοποιηθούν ως τροχιοδρομικό υλικό συντήρησης του υπολοίπου δικτύου της χώρας.
Η κατασκευή αυτού του τμήματος των 26 χλμ. , για το οποίο δεν χρειάζεται να γίνουν απαλλοτριώσεις και το οποίο είχε και στο παρελθόν προταθεί στα πλαίσια του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, θα προσφέρει σιδηροδρομική πρόσβαση προς τη θάλασσα των νομών Κιλκίς, Σερρών, Δράμας αλλά και των όμορων βαλκανικών χωρών με όλα τα πλεονεκτήματα επικοινωνίας και οικονομικής και κυρίως τουριστικής ανάπτυξης.
Με δεδομένη την οικολογική και οικονομική διάσταση των 26 αυτών χιλιομέτρων σιδηροδρομικής γραμμής,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Προτίθεστε να εντάξετε στις μελέτες σκοπιμότητας και το μικρό αυτό τμήμα της γραμμής Αμφίπολη-Μυρίνη;
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου